🎙🎧De Podcastlijst #10 - Reset

Goedemiddag,

Zoals beloofd neem ik voor deze tiende editie het heft in eigen handen en deel ik een tip uit mijn eigen luisterlijst. Het is een redelijk nieuwe podcast waar ik al vanaf de aankondiging benieuwd naar was en die zijn belofte waarmaakt.

Reset

Soort podcast: Engelstalige actualiteit

Frequentie: Drie keer per week

Lengte van een aflevering: 20 minuten

Officiële omschrijving: “Every story is a tech story. We live in a world where algorithms drive our interests, scientists are re-engineering our food supply, and a robot may be your next boss. Host Arielle Duhaime-Ross explores why–and how–tech is changing everything. Produced by Recode and Stitcher, and part of the Vox Media Podcast Network."

Waarom je volgens mij zou moeten luisteren: "Veel techpodcasts gaan vooral over gadgets of ontwikkelingen bij de grote techbedrijven, terwijl Reset probeert te laten zien wat de invloed van technologie en wetenschap is op ons leven. Van het besluit van Twitter om politieke advertenties te blokkeren tot het laten schrijven van een boek door kunstmatige intelligentie. In 20 minuten wordt een onderwerp helemaal uitgediept."

Bij welke aflevering kun je het beste beginnen: Reset is pas drie weken bezig, dus je kunt nog bij het begin beginnen. Wil je echter één aflevering horen die een goede indruk geeft, dan is 'Can AI Teach You To Write Better' een mooi begin. De podcast begint bij een dienst die op Amerikaanse scholen wordt gebruikt om teksten volautomatisch van een cijfer te voorzien en eindigt bij een schrijfster die zelflerende algoritmes uitprobeert bij het schrijven van haar boek.

Luisteren en abonneren: Spotify, Apple, Google, Stitcher, website

Volgende week ben jij weer aan de beurt

Na deze tip van mij wil ik volgende keer weer gewoon een tip van een lezer delen. Dus stuur hem nu meteen in via het daarvoor bestemde formulier.

Wil je me helpen om De Podcastlijst verder te laten groeien? Vertel andere podcastliefhebbers er dan over door deze mail door te sturen of iets op social media te plaatsen.

Veel luisterplezier,

Elger