• De Podcastlijst
  • Posts
  • 🎙🎧 De Podcastlijst #148 - Star Wars Minute

🎙🎧 De Podcastlijst #148 - Star Wars Minute

Goedemiddag,

Deze week heb ik een tip van Koen voor je. Toen ik hem binnen zag komen, verbaasde ik me over het concept van deze podcast, dat zowel compleet gestoord als geniaal is.

Ook een podcasttip? Stuur hem in via dit formulier!

Star Wars Minute

Soort podcast: Engelstalige gesprekspodcast

Frequentie: dagelijks als er een seizoen loopt

Lengte van een aflevering: een half uur

Officiële omschrijving: "Alex Robinson and Pete The Retailer analyze, criticize and philosophize the STAR WARS movies, one minute at a time."

Waarom je volgens Koen zou moeten luisteren: "Wie wil er niet een Podcast waarin in elke aflevering exact één minuut uit de Star Wars films en series centraal staat? Ik ben niet eens een heel groot Star Wars fan maar kan wel enorm genieten van de enorme kennis die de makers hebben van SW en ook dingen die achter de schermen gebeuren. Het lijkt krankzinnig om een film minuut na minuut te bespreken (en dat is het natuurlijk ook), maar ze doen dit nu al acht jaar(!) en het levert heel interessant en humoristische podcasts op over het algemeen. "

Bij welke aflevering kun je het beste beginnen: Elk seizoen behandelt een film (of serie). Begin bij aflevering 1 van een seizoen om bij het begin van een film of serie te starten. "Ze bouwen sommige info wat op waardoor je anders de draad kwijt raakt in de latere afleveringen", waarschuwt Koen.

Luisteren en abonneren: Apple, Google, Spotify, Podimo, website

Veel luisterplezier,

Elger