Search Engine

Goedemiddag,

Voor de laatste editie van De Podcastlijst wil ik een tip van mezelf insturen: mijn favoriete podcast van 2023. Maar eerst een oude tip in de herhaling:

Volgend jaar een podcasttip van jouw hand in deze nieuwsbrief? Stuur hem dan nu in via het tipformulier.

Search Engine

Soort podcast: Engelstalige interview-/documentairepodcast

Frequentie: wekelijks

Lengte van een aflevering: een klein uur

Officiële omschrijving: "No question too big, no question too small. On Search Engine, host PJ Vogt answers the kinds of questions you might ask the internet when you can't sleep. If you find the world bewildering, but also sometimes enjoy being bewildered by it, we're here for you. Publishes Fridays."

Waarom je volgens mij zou moeten luisteren: "Mijn podcastliefde is jaren geleden opnieuw aangewakkerd door de podcast Reply All van Alex Goldman en PJ Vogt. PJ vertrok in 2021 bij de podcast en niet veel later viel het doek. Dit jaar keerde PJ terug als podcaster met een nieuwe podcast waarin hij iedere week probeert om een vraag die hij heeft te beantwoorden. Het zijn serieuze, interessante en verrassende vragen en de antwoorden leveren stuk voor stuk mooie verhalen op."

Bij welke aflevering kun je het beste beginnen: “De aflevering ‘Wait, should I not be drinking airplane coffee?’ van 7 juli, vond ik fascinerend en is ook hét voorbeeld van wat Search Engine is. Maar in principe kun je met elke aflevering beginnen; kijk vooral welke vraag je interessant vindt.”

Luisteren en abonneren: Apple, Spotify, Podimo, website

Veel luisterplezier en een mooie jaarwisseling,
Elger