🎙🎧De Podcastlijst #2 - De Gebroken Botcast

Goedemiddag,

Het is weer woensdagmiddag, vlak voor de avondspits begint, en dus heb ik een nieuwe editie van De Podcastlijst voor je gemaakt. Dank voor alle positieve reacties op de eerste editie. Blijf je feedback geven via de duimpjes onderaan deze nieuwsbrief en blijf podcasttips insturen; we maken De Podcastlijst samen.

De tip van deze week is afkomstig van Annick van der Leeuw, eindredacteur bij BNR Nieuwsradio en zelf benoemd "podcastgekkie". Ze kwam met een podcast die wordt gemaakt door een collega: Michaël Roele. Het is echter geen podcast die hij voor BNR maakt, maar een bijzonder eigen project...

De Gebroken Botcast

Soort podcast: Nederlandstalig persoonlijk verhaal

Frequentie: Wekelijks

Lengte van een aflevering: ongeveer 30 minuten

Officiële omschrijving: “Ik ben Michaël Roele, 24 jaar oud en werkzaam als journalist. Op 7 juni 2019 ben ik gevallen, maar omdat ik Osteogenesis Imperfecta heb brak ik daarbij mijn benen. Daarom verblijf ik sinds juli in revalidatiecentrum De Hoogstraat in Utrecht. Mijn verblijf hier kun je volgen in de podcast 'De Gebroken Botcast'. Elke maandag verschijnt er een nieuwe aflevering!"

Waarom je volgens Annick zou moeten luisteren: “Hoe ziet je leven er uit als je botten een stuk makkelijker breken dan normaal? Michaël Roele maakte een indringende podcast over zijn aandoening en revalidatie nadat hij bij een val van een barkruk beide benen brak. Hij brak al meer dan 30 keer iets in zijn jonge leven. En toch is het alles behalve een kommer en kwel verhaal. Ik word altijd erg blij als hele jonge radiojournalisten het lef hebben om op persoonlijke titel te debuteren met een podcast.”

Bij welke aflevering kun je het beste beginnen: Annick adviseert om gewoon bij de eerste aflevering te beginnen. Tot nu heeft Michaël negen afleveringen gemaakt, dus met even bingeluisteren ben je bij.

Luisteren en abonneren: Apple, Soundcloud - Helaas is deze podcast niet in iedere app beschikbaar.

Zegt het voort!

De Podcastlijst heeft inmiddels meer dan 500 abonnees, maar volgens mij zijn er nog veel meer podcastluisteraars die blij worden van een wekelijkse tip (of tips die meer bekendheid verdienen). Schroom dan ook niet om deze mail te forwarden naar vrienden, familie en/of collega's of een linkje naar podcastlijst.nl te delen op social media.

Dank en veel luisterplezier,

Elger