• De Podcastlijst
  • Posts
  • 🎙🎧 De Podcastlijst #29 - Beethoven is meer dan een hond

🎙🎧 De Podcastlijst #29 - Beethoven is meer dan een hond

Goedemiddag,

Vanuit mijn tuin verstuur ik je een verse editie van De Podcastlijst. Met deze week een tip van Patrick van Nassau die perfect past bij het komende Paasweekend.

Beethoven is meer dan een hond

Soort podcast: Nederlandstalige gesprekspodcast

Frequentie: Serie van 5 afleveringen die al volledig online staat

Lengte van een aflevering: 25-50 minuten

Officiële omschrijving: “Klassieke muziek... eh, Bach? In de vijfdelige podcast 'Beethoven is meer dan een hond' vertellen Jet en Fieke alles wat je moet weten over klassieke muziek.”

Waarom je volgens Patrick zou moeten luisteren: “Deze vijfdelige podcast is een spoedcursus in de wereld van klassieke muziek. De twee vriendinnen Jet en Fieke behandelen op een grappige maar erg informatieve manier de belangrijkste zaken in deze voor veel jonge mensen onbekende wereld. Ik heb zelf ook een schoonvader die een wandelende wikipedia is wat betreft klassieke muziek. En ik heb hem al met enkele leuke feiten kunnen imponeren."

Bij welke aflevering kun je het beste beginnen: Gewoon bij aflevering 1, want daarin wordt de geschiedenis van de klassieke muziek in Nederland behandeld.

Luisteren en abonneren: Spotify, Apple, Google, website

Podcasters werken gewoon door

De afgelopen weken heb ik nieuwe afleveringen opgenomen van de podcasts die ik zelf maak of in opdracht presenteer: Trust Nobody, De Telekids Generatie, Spoorcast, de iCulture Podcast en #PRAATMETME. Alles virtueel, dus zonder samen in een studio te gaan zitten. Bij sommige podcasts is de invulling iets aangepast vanwege corona, terwijl anderen gewoon doorlopen. En dat zie ik eigenlijk overal gebeuren. Met soms wat aanpassingen gaan podcasts gewoon door, omdat het prima mogelijk is om ook in deze tijd opnames te doen.

Wat vind jij de ultieme podcast om te luisteren in deze tijd? Hij mag over corona gaan of juist helpen om even niet aan deze bizarre situatie te denken. Tip hem nu voor De Podcastlijst en wie weet deel ik heb volgende week met de ruim 500 lezers.

Veel luisterplezier,

Elger