FD Achter Gesloten Deuren

Goedemiddag,

Ook deze week heb ik weer een nieuwe podcasttip voor je. Hij werd ingestuurd door Danique.

Ik heb trouwens nog een een flinke verzameling tips die zijn ingestuurd, maar een groot deel heeft een te korte/algemene uitleg waarom je zou moeten luisteren naar de podcast. En ook heb ik veel podcasts binnengekregen die afkomstig van het hetzelfde genre (ik kan bijvoorbeeld een aparte podcastlijst met geschiedenispodcasts starten). Daarom ben ik voor deze zomer hard op zoek naar nieuwe tips. Luister je naar een podcast waar je meer mensen over wil vertellen? Stuur hem dan nu in via het tipformulier en besteed vooral even aandacht aan de vraag “Waarom zouden meer mensen naar deze podcast willen luisteren"?”, dat is de kern van een podcasttip.

FD Achter Gesloten Deuren

Soort podcast: Nederlandstalige documentaire

Frequentie: Alle afleveringen (tot nu toe) staan al online

Lengte van een aflevering: Een half uur

Officiële omschrijving: "Wat is er gebeurd met de Twentse multimiljonair Gerard Sanderink? Hoe kon een ondernemer die jarenlang onverstoord bouwde aan een imperium van zo'n 15.000 medewerkers, betrokken raken bij een reeks conflicten waarin ook zijn bedrijven Strukton en Centric werden meegesleept? Je hoort het in het eerste seizoen van de nieuwe FD-podcast Achter Gesloten Deuren."

Waarom je volgens Danique zou moeten luisteren: "Deze podcast won de prijs voor beste podcast van 2022 bij de podcast-awards. Het is een boeiend verhaal, waarbij ik soms van de ene verbazing in de andere viel."

Bij welke aflevering kun je het beste beginnen: Danique tipt specifiek het eerste seizoen over Gerard Sanderink. Dat wordt in, tot nu toe, acht afleveringen vertelt. Begin gewoon bij het begin: aflevering 1 van seizoen 1.

Luisteren en abonneren: Apple, Google, Spotify, Podimo, website

Veel luisterplezier,
Elger