I'm not a monster: The Shamima Begum story

Goedemiddag,

Woensdagmiddag, dat betekent traditiegetrouw een verse podcasttip in je mailbox. Sinds de noodgedwongen verhuizing naar een nieuw mailsysteem heb ik wat problemen gehad met de verzending en het terugkeren van oude titels in de mail, maar volgens mij heb ik de boel nu helemaal goed draaiend!

Suus stuurde voor deze editie een podcasttip in. Heb jij er ook één? Stuur hem dan nu in via het tipformulier.

I'm not a monster: The Shamima Begum story

Soort podcast: Engelstalige documentaire

Frequentie: Wekelijks

Lengte van een aflevering: Ruim een half uur

Officiële omschrijving: "Investigating the story of Shamima Begum. At 15, she ran away from her London home with two school friends to join the terror group ISIS in war torn Syria. Now she wants to come back. It’s a tale that has gripped the world, but there are different ways to tell it. Josh Baker has been following the story since 2015 when Shamima Begum left for the Islamic State group. For Series 2 of I’m Not a Monster he investigates what really happened."

Waarom je volgens Suus zou moeten luisteren: "Ik kwam dus bij deze podcast via deze nieuwsbrief! Een tijdje geleden werd ie getipt, en nu is er een tweede seizoen. Dat is een nieuw, losstaand verhaal daarom weer een tip waard wat mij betreft. Hierin onderzoekt de BBC-journalist weer de beweegredenen van een vrouw die bij IS ging. Dat vind ik sowieso al interessant, maar in dit seizoen gaat het om een Brits meisje van 15. Hij onderzoekt hoe ze in Syrië kwam en hoe het haar daar verging. En spreekt ook met haar en andere terreurverdachten. Heel goed gemaakt, ik kijk elke week uit naar woensdag omdat er dan een nieuwe aflevering uitkomt! "

Bij welke aflevering kun je het beste beginnen: Deze tip gaat specifiek over seizoen 2. Dat seizoen vertelt één verhaal over meerdere afleveringen, dus begin bij aflevering 1 (van seizoen 2 dus).

Luisteren en abonneren: AppleSpotify, Podimo, website

Veel luisterplezier,Elger