Jordan Klepper Fingers the Conspiracy

Goedemiddag,

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik ben hard op zoek naar nieuwe podcasttips. Ik heb nog een flinke lading liggen, maar er zitten veel tips bij van makers die hun eigen podcast tippen en tips zonder onderbouwing. Dat is niet helemaal het idee achter deze nieuwsbrief...

Daarnaast zoek ik altijd naar veel variatie van tips, zodat er regelmatig iets leuks voor je bij zit. Die variatie kan ik op dit moment niet bieden, tenzij ik nieuwe tips binnenkrijg. Dus stuur je tip nu in (nu meteen, zodra je dit leest) via het tipformulier.

Daarnaast doe ik een nieuwe poging om de tip van de podcast Kunstmaffia te delen. Keer op keer gaat dat mis, maar volgens mij zou het nu toch echt moeten werken.

De tip van deze week is ingestuurd door Lex Lake.

Jordan Klepper Fingers the Conspiracy

Soort podcast: Engelstalige documentaire

Frequentie: Alle afleveringen staan al online

Lengte van een aflevering: Ongeveer een uur

Officiële omschrijving: "On his adventures into MAGA country, Jordan Klepper encounters some of the more imaginative, conspiratorial minds America has to offer. In “Jordan Klepper Fingers the Conspiracy,” a new, six-episode limited podcast series, Jordan steps off the trail to dig deep into some of the wildest theories he’s heard, and trace their origins with journalists, experts, and anyone who might have a lead on when JFK Jr. is coming back. The podcast offers an opportunity to better understand some of the most extravagant stories Americans tell themselves."

Waarom je volgens Lex zou moeten luisteren: "Uit de Comedy Central-stal komt deze sterke, journalistieke 6-delige podcast over de verschillende complottheorieën uit de recente geschiedenis en tegenwoordige tijd. Jordan neemt je elke aflevering mee in een serieuze deepdive van een bizarre complottheorie, maar wel met behoud van een komisch randje."

Bij welke aflevering kun je het beste beginnen: In principe kun je bij iedere aflevering starten, maar Lex tipt om gewoon lekker bij het begin te beginnen.

Luisteren en abonneren: Apple, Google, Spotify, Podimo

Veel luisterplezier,

Elger