De Vragendokter

Goedemiddag,

Het gebeurt niet vaak dat ik splinternieuwe podcasts getipt krijg, maar deze week ontving ik er één. Natastja stuurde een nieuwe podcast in via het tipformulier.

Maar eerst is het natuurlijk tijd voor een tip in de herhaling:

De Vragendokter

Soort podcast: Nederlandstalige gesprekspodcast

Frequentie: onbekend

Lengte van een aflevering: een half uur

Officiële omschrijving: "De hoeveelheid onbetrouwbare informatie op social media over gezondheid en ziekte is enorm. Als huisarts merk ik dagelijks in de praktijk dat het voor mensen lastig te onderscheiden is wat nou juiste en onjuist informatie is. Met mijn instagramaccount DeVragendokter probeer ik misinformatie te tackelen. Ook spreek ik influencers aan die info over gezondheid promoten die niet klopt en daar soms geld mee verdienen. In DeVragendokter Podcast geef ik samen met mijn collega medische informatie die wél klopt."

Waarom je volgens Natasja zou moeten luisteren: "Ik volg de Vragendokter al een tijdje op Instagram. Zij geeft betrouwbare informatie over heel veel verschillende onderwerpen, en je kunt haar daar ook vragen stellen. In mijn ogen beter dan zelf Googlen en lezen dat je morgen doodgaat ;-). En nu heeft ze ook een podcast!"

Bij welke aflevering kun je het beste beginnen: Er staat pas één aflevering online, dus daar kun je maar het beste mee beginnen dan.

Luisteren en abonneren: Spotify (helaas is deze podcast op geen enkel ander platform beschikbaar)

Veel luisterplezier,
Elger